A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Чкаловська селищна об’єднана територіальна громада
Харківська область, Чугуївський район

Про здійснення аналізу впливу регуляторного акта проекту рішення Чкаловської селищної ради «Про затвердження Положення про порядок обчислення та сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території

Дата: 13.06.2017 08:55
Кількість переглядів: 110

ЧКАЛОВСЬКА СЕЛИЩНА РАДА

ЧУГУЇВСЬКОГО РАЙОНУ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ХІV сесія VІІІ скликання

Р І Ш Е Н Н Я

 

від 02 червня 2017 року

 

смт Чкаловське

 

Про здійснення аналізу впливу регуляторного                 акта проекту рішення Чкаловської селищної ради «Про затвердження Положення                           про порядок обчислення та сплати податку                   на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Чкаловської селищної ради Чугуївського району Харківської області»

 

 

Відповідно до Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», керуючись ст. ст. 26, 50, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,  селищна рада

 

В И Р І Ш И Л А:

 

1. Доручити відділу комунальної власності та земельних відносин Виконавчого комітету Чкаловської селищної ради підготувати та оприлюднити регуляторний акт проекту рішення Чкаловської селищної ради «Про затвердження Положення про порядок обчислення та сплати податку на нерухоме майно, відмінне                        від земельної ділянки на території Чкаловської селищної ради Чугуївського району Харківської області» на офіційному веб-сайті Чкаловської селищної об’єднаної територіальної: http://chkalovskaotg.gov.ua/ та у випуску інформаційної газети «ВІСНИК ЧУГУЇВЩИНИ», у відповідності до вимог чинного законодавства України.

 

2. Доручити відділу комунальної власності та земельних відносин Виконавчого комітету Чкаловської селищної ради приймати пропозиції  та зауваження                       до проекту рішення селищної ради «Про затвердження Положення про порядок обчислення та сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Чкаловської селищної ради Чугуївського району Харківської області» протягом 30 днів з дня опублікування повідомлення в засобах масової інформації.

 

3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію з питань планування, фінансів, бюджету та соціально-економічного розвитку (ЗОЛОТАРЬОВ. О.М.) та постійну комісію з питань АПК, земельних відносин, використання земельних ресурсів, екології (БІЛОУС В.В).

 

 

 

 

Селищний голова                                                                         В.Д. СОЛОВЙОВ

 

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

до проекту рішення Чкаловської селищної ради «Про затвердження Положення про порядок обчислення та сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Чкаловської селищної ради Чугуївського району Харківської області»

 

  1. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання

У зв’язку з прийняттям Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI (надалі Кодексу) встановлення ставок податку на об’єкти житлової та нежитлової нерухомості покладено на сільські, селищні та міські ради з розрахунку на календарний рік у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року.

Таким чином, з’явилась необхідність розробити та затвердити нормативно-правовий акт (з урахуванням змін, що внесені до Податкового кодексу України), який встановлюватиме ставки податку на об’єкти житлової та нежитлової нерухомості на території населених пунктів селищної ради.

  1. Цілі державного регулювання

Основними цілями прийняття регуляторного акта є:

  • встановлення соціальної справедливості при оподаткуванні об’єктів нерухомості на території населених пунктів селищної ради;
  • забезпечення надходжень до  бюджету селищної ради.
  1. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення визначених цілей

Здійснення регулювання проблеми, зазначеної у п.1 аналізу регуляторного впливу (надалі АРВ), можливе лише способом, визначеним Кодексом, а саме прийняттям рішення селищною радою.

  1. Механізми та заходи, що пропонуються для розв’язання проблеми

Регуляторний акт містить норми, які чітко регламентують відносини між платниками податку, органами місцевого самоврядування та державної податкової служби.

Для впровадження цього регуляторного акта необхідно здійснити такі організаційні заходи:

  • провести консультації з органами державної податкової служби;
  • забезпечити інформування громадськості про вимоги регуляторного акта шляхом його оприлюднення в газеті «Вісник Чугуївщини».
  1. Можливість досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Враховуючи, що виконання зазначеного рішення є загальнообов’язковим для всіх учасників правовідносин у системі оподаткування, досягнення цілей, передбачених п.2 АРВ, вбачається цілком реальним.

 

  1. Очікувані результати від прийняття регуляторного акта. Аналіз вигод та витрат

 

Сфери впливу

Вигоди

Витрати

Інтереси органу місцевого самоврядування

Збільшення надходжень до о бюджету селищної ради

 

Витрати на етапі розробки регуляторного акта (публікація у засобах масової інформації)

Інтереси суб’єктів господарювання

Зменшення неофіційних платежів (рівня корупції державних органів)

Сплата податків

Інтереси громадян

Стабілізація або зниження цін на житло

Сплата податків

 

  1. Обґрунтування строку дії регуляторного акта

Строк дії цього регуляторного акта встановлюється на необмежений термін, оскільки відносини у сфері житлової нерухомості мають перманентний характер.

  1. Показники результативності регуляторного акта

Виходячи з цілей державного регулювання, визначених п.2 АРВ,                          для відстеження результативності регуляторного акта обрано такі показники:

1). Статистичні показники:

- сума надходжень до  бюджету селищної ради у вигляді податку на об’єкти  нерухомості, грн.;

- кількість випадків притягнення до відповідальності власників об’єктів нерухомості за порушення вимог акта.

2). Показники соціологічних досліджень:

- рівень проінформованості власників об’єктів нерухомості щодо положень регуляторного акта;

- проблеми, з якими стикалися власники об’єктів  нерухомості під час сплати податку.

  1. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта

Базове відстеження результативності здійснюватиметься до дати набрання чинності регуляторним актом.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта здійснюватиметься через рік з дня набрання ним чинності.

 

 

 

 

Секретар селищної ради                                                                     В.О. ПЄНКОВ

 

 

ЧКАЛОВСЬКА СЕЛИЩНА РАДА

ЧУГУЇВСЬКОГО РАЙОНУ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

____ сесія VІІІ скликання

 ПРОЕКТ Р І Ш Е Н Н Я

від  ______________  2017 року

 

смт  Чкаловське

 

Про затвердження  Положення про порядок обчислення та сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки,                        на території Чкаловської селищної ради Чугуївського району Харківської області

 

         Відповідно до ст. 266 Податкового кодексу України, керуючись                                  п. 24 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», селищна рада

 

В И Р І Ш И Л А:

 

1. Затвердити Положення про порядок обчислення та сплати податку                           на  нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Чкаловської селищної ради Чугуївського району Харківської області (додається).

 

2. Вважати такими, що втратили чинність, наступні рішення:

- Рішення Юрченківської сільської ради від 22.01.2015 року                                     (LХІІ сесія VІ скликання) «Про затвердження «Положення про порядок обчислення та сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки»;

- Рішення Іванівської сільської ради від 21.01.2015 року                                            (LІ сесія VІ скликання) «Про встановлення ставок  податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки»;

- Рішення Коробочкинської сільської ради від 22.01.2015 року                          (ХLVІІ сесія VІ скликання) «Про затвердження  «Положення про порядок обчислення та сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки»;

- Рішення Базаліївської сільської ради від 22.01.2015 року                                       (LІІ сесія VІ скликання) «Про затвердження «Положення про порядок обчислення та сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки»;

- Рішення Леб'язької  сільської ради від 22.01.2015 року                                         (LVІІ сесія VІ скликання) «Про затвердження  «Положення про порядок обчислення та сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки»;

- Рішення Чкаловської селищної ради від 23.01.2015 року (LV сесія                       VІ скликання) «Про затвердження  Положення про порядок обчислення та сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки».

 

3. Встановити, що це рішення набуває чинності з 01 січня 2018 року.

 

4. Відділу комунальної власності та земельних відносин Виконавчого комітету Чкаловської селищної ради оприлюднити рішення на офіційному                                       веб-сайті: http://chkalovskaotg.gov.ua/ Чкаловської селищної об’єднаної територіальної громади та у випуску інформаційної газети «ВІСНИК ЧУГУЇВЩИНИ» у відповідності до вимог чинного законодавства України.

 

5. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію                            з питань планування, фінансів, бюджету та соціально-економічного розвитку (ЗОЛОТАРЬОВ. О.М.) та постійну комісію з питань АПК, земельних відносин, використання земельних ресурсів, екології (БІЛОУС В.В).

                                                               

 

 

 

Селищний голова                                                                       В.Д. СОЛОВЙОВ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

 

рішення  Чкаловської селищної ради

від ___ _______ 2017 року

(____ сесії VIІІ скликання)

 

 

 

 

ПОЛОЖЕННЯ

про порядок обчислення та сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Чкаловської селищної ради Чугуївського району Харківської області

 

Положення про порядок обчислення та сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Чкаловської селищної ради Чугуївського району Харківської області (далі - Положення) розроблено відповідно до ст.266 Податкового кодексу України  і  є обов’язковим до виконання юридичними та фізичними особами на території Чкаловської селищної ради.

 

1. Загальні положення

 

1.1. Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, встановлюється згідно з Податковим кодексом України.

 

1.2. Наведені у цьому Положенні терміни вживаються в такому значенні:

 

1.2.1. об’єкти житлової нерухомості - будівлі, віднесені відповідно до законодавства до житлового фонду, дачні та садові будинки;

 

1.2.1.1. Будівлі, віднесені до житлового фонду, поділяються на такі типи:

а) житловий будинок - будівля капітального типу, споруджена з дотриманням вимог, встановлених законом, іншими нормативно-правовими актами, і призначена для постійного у ній проживання. Житлові будинки поділяються на житлові будинки садибного типу та житлові будинки квартирного типу різної поверховості. Житловий будинок садибного типу - житловий будинок, розташований на окремій земельній ділянці, який складається із житлових та допоміжних (нежитлових) приміщень;

б) прибудова до житлового будинку - частина будинку, розташована поза контуром його капітальних зовнішніх стін, і яка має з основною частиною будинку одну (або більше) спільну капітальну стіну;

в) квартира - ізольоване помешкання в житловому будинку, призначене та придатне для постійного у ньому проживання;

г) котедж - одно -, півтора поверховий будинок невеликої житлової площі для постійного чи тимчасового проживання з присадибною ділянкою;

д) кімнати у багатосімейних (комунальних) квартирах – ізольоване помешкання в квартирі, в якій мешкають двоє чи більше квартиронаймачів;

1.2.1.2. садовий будинок - будинок для літнього (сезонного) використання, який в питаннях нормування площі забудови, зовнішніх конструкцій та інженерного обладнання не відповідає нормативам, установленим для житлових будинків;

1.2.1.3. дачний будинок - житловий будинок для використання протягом року з метою позаміського відпочинку.

1.2.2. об’єкти нежитлової нерухомості - будівлі, приміщення, що не віднесені відповідно до законодавства до житлового фонду. У нежитловій нерухомості виділяють:

а) будівлі готельні - готелі, мотелі, кемпінги, пансіонати, ресторани та бари, туристичні бази, гірські притулки, табори для відпочинку, будинки відпочинку;

б) будівлі офісні - будівлі фінансового обслуговування, адміністративно-побутові будівлі, будівлі для конторських та адміністративних цілей;

в) будівлі торгівельні - торгові центри, універмаги, магазини, криті ринки, павільйони та зали для ярмарків, станції технічного обслуговування автомобілів, автомийки, їдальні, кафе, закусочні, бази та склади підприємств торгівлі й громадського харчування, будівлі підприємств побутового обслуговування;

г) гаражі - гаражі (наземні й підземні) та криті автомобільні стоянки;

ґ) будівлі промислові та склади (крім п.п. «є» п.3 Положення);

д) будівлі для публічних виступів (казино, ігрові будинки);

е) господарські (присадибні) будівлі - допоміжні (нежитлові) приміщення, до яких належать сараї, хліви, гаражі, літні кухні, майстерні, вбиральні, погреби, навіси, котельні, бойлерні, трансформаторні підстанції, тощо;

є) інші будівлі.

 

2. Платники податку

 

2.1. Платниками податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, розташованих на території Чкаловської селищної ради.

 

2.2. Визначення платників податку в разі перебування об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості у спільній частковій або спільній сумісній власності кількох осіб:

а) якщо об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває в спільній частковій власності кількох осіб платником податку є кожна з цих осіб за належну їй частку;

б) якщо об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб, але не поділений в натурі, платником податку є одна з таких осіб-власників, визначена за їх згодою, якщо інше не встановлено судом;

в) якщо об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб і поділений між ними в натурі, платником податку є кожна з цих осіб за належну їй частку.

 

3. Об’єкт оподаткування

 

3.1. Об’єктом оподаткування є об’єкт житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його частка.

 

3.2. Не є об’єктом оподаткування:

а) об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, які перебувають у власності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, а також організацій, створених ними в установленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідного державного бюджету чи місцевого бюджету і є неприбутковими (їх спільній власності);

б) об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, які розташовані в зонах відчуження та безумовного (обов’язкового) відселення, визначені законом, в тому числі їх частки;

в) будівлі дитячих будинків сімейного типу;

г) гуртожитки;

ґ) житлова нерухомість непридатна для проживання, у тому числі у зв’язку з аварійним станом, визнана такою згідно з рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад;

д) об’єкти житлової нерухомості, в тому числі їх частки, що належать дітям-сиротам, дітям, позбавленим батьківського піклування, та особам з їх числа, визнаним такими відповідно до закону, дітям-інвалідам, які виховуються одинокими матерями (батьками), але не більше одного такого об’єкта на дитину;

е) об’єкти нежитлової нерухомості, які використовуються суб’єктами господарювання малого та середнього бізнесу, що провадять свою діяльність в малих архітектурних формах та на ринках;

є) будівлі промисловості, зокрема виробничі корпуси, цехи, складські приміщення промислових підприємств;

ж) будівлі, споруди сільськогосподарських товаровиробників, призначені для використання безпосередньо у сільськогосподарській діяльності;

з) об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, які перебувають у власності громадських організацій інвалідів та їх підприємств;

и) об’єкти нерухомості, що перебувають у власності релігійних організацій, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законом порядку, та використовуються виключно для забезпечення їхньої статутної діяльності, включаючи ті, в яких здійснюють діяльність засновані такими релігійними організаціями добродійні заклади (притулки, інтернати, лікарні тощо), крім об’єктів нерухомості, в яких здійснюється виробнича та/або господарська діяльність;

і) будівлі дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів незалежно від форми власності та джерел фінансування, що використовуються для надання освітніх послуг;

ї) об’єкти нежитлової нерухомості державних та комунальних дитячих санаторно-курортних закладів та закладів оздоровлення та відпочинку дітей, а також дитячих санаторно-курортних закладів та закладів оздоровлення і відпочинку дітей, які знаходяться на балансі підприємств, установ та організацій, які є неприбутковими і внесені контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій. У разі виключення з Реєстру неприбуткових установ та організацій декларація подається платником податку протягом 30 календарних днів з дня виключення, а податок сплачується починаючи з місяця, наступного за місяцем, в якому відбулося виключення з Реєстру неприбуткових установ та організацій;

й) об’єкти нежитлової нерухомості державних та комунальних центрів олімпійської підготовки, шкіл вищої спортивної майстерності, центрів фізичного здоров’я населення, центрів з розвитку фізичної культури і спорту інвалідів, дитячо-юнацьких спортивних шкіл, а також центрів олімпійської підготовки, шкіл вищої спортивної майстерності, дитячо-юнацьких спортивних шкіл і спортивних споруд всеукраїнських фізкультурно-спортивних товариств, їх місцевих осередків та відокремлених підрозділів, що є неприбутковими та включені до Реєстру неприбуткових установ та організацій. У разі виключення таких установ та організацій з Реєстру неприбуткових установ та організацій декларація подається платником податку протягом 30 календарних днів з дня виключення, а податок сплачується починаючи з місяця, наступного за місяцем, в якому відбулося виключення з Реєстру неприбуткових установ та організацій;

к) об’єкти нежитлової нерухомості баз олімпійської та паралімпійської підготовки. Перелік таких баз затверджується Кабінетом Міністрів України;

л) об’єкти житлової нерухомості, які належать багатодітним або прийомним сім’ям, у яких виховується п’ять та більше дітей.

 

4. База оподаткування

 

4.1. Базою оподаткування є загальна площа об’єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток.

 

4.2. База оподаткування об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, які перебувають у власності фізичних осіб, обчислюється контролюючим органом на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що безоплатно надаються органами державної реєстрації прав на нерухоме майно та/або на підставі оригіналів відповідних документів платника податків, зокрема документів на право власності..

 

4.3. База оподаткування об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності юридичних осіб, обчислюється такими особами самостійно виходячи з загальної площі кожного окремого об’єкта  оподаткування на підставі документів, що підтверджують право власності на такий об’єкт.

 

5. Пільги зі сплати податку

 

5.1. База оподаткування об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебуває у власності фізичної особи - платника податку, зменшується:

а) для квартири/квартир незалежно від їх кількості – на 60 кв. метрів;

б) для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості – на 120 кв. метрів;

в) для різних типів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), - на 180 кв. метрів.

Таке зменшення надається один раз за кожний базовий податковий (звітний) період (рік).

 

5.2. Звільняються від сплати податку з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості релігійні організацій України, Статути (Положення) яких зареєстровані у встановленому законом порядку та використовуються для забезпечення діяльності, передбаченої такими Статутами (Положеннями). Пільги з податку, що сплачується на території Чкаловської селищної  ради з об’єктів житлової нерухомості для фізичних осіб визначаються виходячи з їх майнового стану та рівня доходів (фізичні особи, які відповідно до закону мають статус багатодітних, прийомних, або малозабезпечених сімей, опікунів, піклувальників дітей, але не більше одного такого об’єкта на сім’ю, опікуна, піклувальника);

 

5.3.  Пільги з податку, що сплачується на території Чкаловської селищної  ради з об’єктів житлової нерухомості, для фізичних осіб не надаються на:

- об’єкт/об’єкти оподаткування, якщо площа такого/таких об’єкта/об’єктів перевищує п’ятикратний розмір неоподатковуваної площі, затвердженої рішенням органів місцевого самоврядування;

- об’єкт/об’єкти оподаткування, що використовуються їх власниками з метою одержання доходів (здаються в оренду, лізинг, позичку, використовуються у підприємницькій діяльності).

 

5.4. Пільги з податку, що сплачується на відповідній території з об’єктів нежитлової нерухомості, встановлюються залежно від майна, яке є об’єктом оподаткування.

5.5. Чкаловська селищна рада до 25 грудня року, що передує звітному, подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням об’єкта житлової та/або нежитлової нерухомості рішення щодо ставок та наданих пільг юридичним та/або фізичним особам зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за формою, затвердженою Кабінетом Міністрів України.

 

6. Ставка податку

6.1. Ставки податку встановлені у відсотках до розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 кв. метр бази оподаткування.

 

6.2. Ставки податку встановлені в таких розмірах:

6.2.1. 1 відсоток - для об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, які перебувають у власності фізичних осіб;

6.2.2.  1,5 відсотка - для об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, які перебувають у власності юридичних осіб;

6.2.3. Ставки податку для об’єктів нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичних  та юридичних осіб, встановлені відповідно до додатку 2 до цього Положення.

 

7. Порядок обчислення податку

 

7.1. Обчислення суми податку з об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника житлової нерухомості у такому порядку:

 

а) за наявності у власності платника податку одного об’єкта житлової нерухомості, в тому числі його частки, податок обчислюється виходячи із бази оподаткування, зменшеної відповідно до підпунктів «а» або «б» підпункту 5.1 пункту 5 цього положення, та відповідної ставки податку;

б) за наявності у власності платника податку більше одного об’єкта житлової нерухомості одного виду, в тому числі їх часток, податок обчислюється виходячи із сумарної загальної площі таких об’єктів, зменшеної відповідно до підпунктів «а» або «б»  підпункту 5.1 пункту 5, та відповідної ставки податку;

в) за наявності у власності платника податку об’єктів житлової нерухомості різних видів, у тому числі їх часток, податок обчислюється виходячи із сумарної загальної площі таких об’єктів, зменшеної відповідно до підпункту «в» підпункту 5.1 пункту 5 цього положення, та пільги селищної ради з неоподатковуваної площі таких об’єктів (у разі їх встановлення), та відповідної ставки податку;

г) сума податку, обчислена з урахуванням підпунктів «б» і «в» підпункту 5.1 пункту 5 цього положення, розподіляється контролюючим органом пропорційно до питомої ваги загальної площі кожного з об’єктів житлової нерухомості.

ґ) за наявності у власності платника податку об’єкта (об’єктів) житлової нерухомості, у тому числі його частки, що перебуває у власності фізичної чи юридичної особи - платника податку, загальна площа якого перевищує 300 квадратних метрів (для квартири) та/або 500 квадратних метрів (для будинку), сума податку, розрахована відповідно до підпунктів "а"-"г" підпункту 5.1 пункту 5 цього положення, збільшується на 25000 гривень на рік за кожен такий об’єкт житлової нерухомості (його частку).

 

Обчислення суми податку з об’єкта/об’єктів нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості виходячи із  загальної площі кожного з об’єктів нежитлової нерухомості та відповідної ставки податку.

 

7.2. Податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку, обчисленого згідно з підпунктом 7.1 пункту 7 цього положення, та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком).

Щодо новоствореного (нововведеного) об’єкта житлової та/або нежитлової нерухомості податок сплачується фізичною особою-платником починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт.

Контролюючі органи за місцем проживання (реєстрації) платників податку в десятиденний строк інформують відповідні контролюючі органи за місцезнаходженням об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості про надіслані (вручені) платнику податку податкові повідомлення-рішення про сплату податку у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Нарахування податку та надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень про сплату податку фізичним особам - нерезидентам здійснюють контролюючі органи за місцезнаходженням об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності таких нерезидентів.

 

7.3. Платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних щодо:

об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;

розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;

права на користування пільгою із сплати податку;

розміру ставки податку;

нарахованої суми податку.

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема документів на право власності, контролюючий орган за місцем проживання (реєстрації) платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

 

7.4. Органи державної реєстрації прав на нерухоме майно, а також органи, що здійснюють реєстрацію місця проживання фізичних осіб, зобов’язані щоквартально, у 15-денний строк після закінчення податкового (звітного) кварталу, подавати органам державної податкової служби відомості, необхідні для розрахунку податку, за місцем розташування такого об’єкту нерухомого майна, станом на перше число відповідного кварталу в порядку визначеному Кабінетом Міністрів України.

 

7.5. Платники податку - юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають органу державної податкової служби за місцезнаходженням об'єкта оподаткування декларацію за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 Податкового Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.

   Щодо новоствореного (нововведеного) об'єкта житлової нерухомості декларація подається протягом 30 календарних днів з дня виникнення права власності на такий об'єкт, а податок сплачується починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт .

 

7.6. У разі переходу права власності на об’єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом календарного року податок обчислюється для попереднього власника за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому він втратив право власності на зазначений об’єкт оподаткування, а для нового власника – починаючи з місяця, в якому виникло право власності.

Контролюючий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.

 

8. Податковий період

8.1. Базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному року.

 

9. Строк та порядок сплати податку

9.1. Податок сплачується за місцем розташування об’єкта/об’єктів оподаткування і зараховується до бюджету Чкаловської селищної ради згідно з положеннями Бюджетного кодексу України.

9.2. Податкове зобов’язання за звітний рік з податку сплачується:

а) фізичними особами – протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення;

б) юридичними особами – авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації.

 

 

 

 

Секретар селищної ради                                                                  В.О. ПЄНКОВ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1 до     Положення про порядок обчислення та сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території Чкаловської селищної ради Чугуївського району Харківської області

 

 

 

Ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки

для об’єктів нежитлової нерухомості з 01.01.2018 р.

 

Об'єкт оподаткування 

Ставка податку (у відсотках до розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом  на 1 січня звітного (податкового) року ).

 

Об’єкти нежитлової нерухомості

 

1. Будівлі готельні:    

 

готелі, пансіонати, туристичні бази, табори для відпочинку, будинки відпочинку - 1,2

 

ресторани та бари - 1,5

 

2. Будівлі офісні:        

 

будівлі фінансового обслуговування - 1,5

 

адміністративно-побутові будівлі та будівлі для конторських та адміністративних цілей - 1

 

3. Будівлі торговельні:       

 

торгові центри, універмаги, магазини - 1,5

 

криті ринки, павільйони та зали для ярмарків - 1,5

 

станції технічного обслуговування автомобілів та автомийки - 1,5

 

їдальні, кафе, закусочні - 1,0

 

будівлі підприємств побутового обслуговування - 1,5

 

бази та склади підприємств торгівлі й громадського харчування - 0,5

4. Гаражі:

 

гаражі (наземні й підземні) - 0,5

 

криті автомобільні стоянки - 0,2

 

5. Будівлі промислові  та склади (крім п. п. «є» п.3 Положення) - 0,5

 

6. Будівлі для публічних виступів (казино, ігорні будинки) - 1,5

 

7. Господарські (присадибні) будівлі - допоміжні (нежитлові) приміщення (сараї, хліви, гаражі, літні кухні, майстерні, вбиральні, погреби, навіси, котельні, бойлерні, трансформаторні підстанції тощо) - 0,5

 

8. Інші об’єкти нежитлової нерухомості - 0,5

 

 

 

 

Секретар селищної ради                                                               В.О. ПЄНКОВ


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь